Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Σκηνοθετικά ρεύματα: θεωρία και εφαρμογές

Πρώτο μάθημα 22/2/2012
Εισαγωγή στην ιστορία θεάτρου: από την τελετουργία στην σκηνοθεσία
Μέθοδος Στανισλάβσκι
Άσκηση: (Ανάγνωση – Προσέγγιση) Σκηνή από την Θείο Βάνια (Α. Τσέχωφ)
Δεύτερο μάθημα 29/2/2012
Η αυτογνωσία του ηθοποιού στο σύστημα Στανισλάβσκι
1η Άσκηση: Απόπειρα ομαδικής αυτοσυγκέντρωσης
2η Άσκηση: «Να φανταζόμαστε συγκεκριμένα» - Η τάξη μοιράστηκε ασκήσεις με αυτοσχεδιασμούς στους οποίους προσπάθησε να δώσει σκηνική διάσταση.
Τρίτο μάθημα 7/3/2012
Ο «αποκρουστικός και υπερβολικός θεατρινισμός» στο σύστημα Στανισλάβσκι
Η επιρροή του συστήματος Στανισλάβσκι στην διδασκαλία του Κάρολου Κουν
Άσκηση 1η: ομαδική αυτοσυγκέντρωση
Άσκηση 2η: κοιτώ σιωπηλά και επεξεργάζομαι τα χαρακτηριστικά των προσώπων «Ποιον ρόλο θα μπορούσε να αφορά το πρόσωπο που βλέπω»
Τέταρτο μάθημα 14/3/2012
Μέγιερχονλτ – Μαγιακόφσκυ – Ράινχαρτ - Λόρκα
Πρόσωπα που επηρέασαν την σκηνοθεσία και το θέατρο
Άσκηση 1: Ομαδική αυτοσυγκέντρωση
Άσκηση 2: Επιλογή διανομής αναζητώ ρόλους για συγκεκριμένα πρόσωπα που πιστεύω ότι ταιριάζουν απολύτως και επίσης που αποτελούν κόντρα ρόλο.
Άσκηση 3: Παρατηρώ περιστατικά στον δρόμο και τα αφηγούμαι
Πέμπτο μάθημα 21/3/2012
Αναβολή λόγω ασθένειας της διδάσκουσας
Έκτο μάθημα 28/3/2012
Το προσωπικό στίγμα και οι στόχοι των φοιτητών του μαθήματος: «εγώ και το θέατρο – θεατρολογία»
Άσκηση1 : επιλέγω έναν κόντρα ρόλο για τον εαυτό μου και τον ενισχύω και με σκηνικά αντικείμενα
Άσκηση 2: παρουσιάσεις ασκήσεων φοιτητών «Άμλετ» & «Βασιλιά Ληρ»
Άσκηση 3: Παρατηρώ μία σκηνή στον δρόμο και την περιγράφω – αναπαριστώ στην τάξη.
Έβδομο μάθημα 4/4/2012
Εισαγωγή στο Θέατρο του Μπρέχτ
- Επικό θέατρο -
Άσκηση: Μάνα Κουράγιο / ανάγνωση ρόλου
Όγδοο μάθημα 25/4/2012
Ο Ρεαλισμός στο έργο του Μπρέχτ:
«Παρατήρηση της τέχνης και τέχνη της παρατήρησης»
Άσκηση: σκηνοθετικές προσεγγίσεις στο σκετς "Νά έχουν Σύνταγμα ή να μην έχουν"
από το Μεγάλο Τσίρκο του Ιακωβου Καμπανέλη.
Ένατο μάθημα 2/5/2012 
Πρόβα - προετοιμασία τραγούδι από το "Μεγάλο μας Τσίρκο"
Πρόβα "Να έχουν Σύνταγμα ή να μην έχουν"