Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Τέταρτο μάθημα: 23/3/2010

Λόγω των διακοπών του Πάσχα στο μάθημα αυτό θα δοθούν κατευθυντήριες γραμμές-οδηγίες:
-γενικές οδηγίες γραφής,
-άξονες αξιολόγησης,
-ειδικές κατευθύνσεις για την κάθε εργασία ξεχωριστά.
Η παρουσία των φοιτητών κρίνεται απολύτως απαραίτητη.

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ



ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΗΝ ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ (6/2/2010)
Διοργάνωση: Βασίλης Καρδάσης (καθηγητής οικονομικής ιστορίας Πανεπιστήμιο Κρήτης)
Τίτλος της ημερίδας:
«Ο Διόνυσος της αποκριάς και του θεάτρου»
1. Χρήστος Καρδαράς (Αναπληρωτής καθηγητής Σχολής Καλών Τεχνών τμ. Θεατρικών Σπ. Πανεπιστημίου Πελοποννήσου): Απόκριες στην Αθήνα στην αρχή του 20ού αιώνα.
2. Άννα Μαυρολέων (Διδάσκουσα Σχολής Καλών Τεχνών τμ. Θεατρικών Σπ. Πανεπιστημίου Πελοποννήσου):
O «αντεστραμμένος κόσμος» του καρναβαλιού σε διάλογο με τον ανατρεπτικό θεατρικό λόγο.

3. Μαρία Βελιώτη (Επίκουρη καθηγήτρια (υπ. Διορισμό) Σχολής Καλών Τεχνών τμ. Θεατρικών Σουδών Πανεπιστμίου Πελοποννήσου): «Αναπλιώτικο Καρναβάλι»: παραστάσεις, αναπαραστάσεις και ιδεολογίες.
4. Σοφία Παπαδοπούλου (Διδάσκουσα Σχολής Καλών Τεχνών τμ. Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου): “Carniballe”.
5. Βαρβάρα Γεωργοπούλου (Λέκτορας Σχολής Καλών Τεχνών τμ. Θεατρικών Σπουδών. Πανεπιστημίου Πελοποννήσου): Λαϊκό θέατρο και απόκριες στα Επτάνησα


Θεατρικό αναλόγιο με παρουσίαση Ζακυνθινής Ομιλίας: Μάλλιου Μαρία ηθοποιός – (φοιτ. επί πτυχίω Σχολής Καλών Τεχνών τμ. Θεατρικών Σπ. Πανεπιστημίου Πελοποννήσου) – Κίμωνας Ρηγόπουλος (ηθοποιός)- Τζένη Σκαρλάτου (ηθοποιός)- Βασίλης Καρδάσης.

Τρίτο μάθημα: 16/3/2010

1. Διδασκαλία δομής των παραπομπών περιπτώσεις
Βιβλίου (ελληνικών και μεταφρασμένων)
Άρθρων ημερήσιου και περιοδικού τύπου
2. Ομαδική άσκηση θέμα: αξιολογώ την γραπτή πληροφορία
Αναγνώστηκε απόσπασμα άρθρου (από τον περιοδικό τύπο)
με θέμα την σχέση της «Ραπ» μουσικής με την «Ραψωδία».
Η τάξη χωρίστηκε σε δυο ομάδες:
α/ ομάδα που θα έπρεπε να επιχειρηματολογήσει την εγκυρότητα της πληροφορίας- ανάλυσης
β/ ομάδα που θα έπρεπε να επιχειρηματολογήσει για την μη εγκυρότητα της πληροφορίας-ανάλυσης

Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

(Μάιος 2009) Ανοιχτό μάθημα με τον Βασίλη Κατσικονούρη
Αίθουσα “Λήδα Τασοπούλου”

Στα πλαίσια του μαθήματος παραβρέθηκε ο θεατρικός συγγραφέας Βασίλης Κατσικονούρης. Ο συγγραφέας και το έργο του αποτέλεσαν αντικείμενο της προπτυχιακής εργασίας που παρουσίασε ο φοιτητής του τμήματός μας Παναγιώτης Περλέγκας. Οι φοιτητές του τμήματος παρακολούθησαν την παρουσίαση της εργασίας και κατόπιν συνομίλησαν με τον κ. Β. Κατσικονούρη, σε μια ανοιχτή συζήτηση που συντόνισε η διδάσκουσα.

(Ιανουάριος 2010) Ξενάγηση στο Κέντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου – Θεατρικό Μουσείο
Οι φοιτητές του τμήματος ξεναγήθηκαν στους εκθεσιακούς χώρους του Θεατρικού και είχαν την ευκαιρία να κάνουν μια ιστορική αναδρομή στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου από τον 19ο αιώνα έως σήμερα, με βάση τα εκθέματα (προγράμματα, αφίσες, φωτογραφίες, μακέτες, κοστούμια, μάσκες, καμαρίνια, προσωπικά αντικείμενα) του Μουσείου από την διδάσκουσα.

(25/1/2010) 3-6 μ.μ. Ανοιχτό σεμινάριο Μάσκας
αίθ. Λήδα Τασοπούλου
Οι φοιτητές παρακολούθησαν, στα πλαίσια του μαθήματος Ζητήματα Πρόσληψης Αρχαίου Δράματος της διδάσκουσας Άννας Μαυρολέων, διάλεξη από τον εικαστικό προσωποποιό Μάνο Ποντικάκη με θέμα το «Το Προσωπείο και το Αρχαίο Ελληνικό Δράμα». Στα πλαίσια της διάλεξης πραγματοποίηθηκε διαδραστικό εργαστήριο μάσκας με τους φοιτητές.

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

Δεύτερο μάθημα: 9/3/2010

Δεύτερο μάθημα 9/3/2010
• Δηλώσεις εργασιών (σύντομο κείμενο 15 σειρών)
• Επίβλεψη στην διαδικασία εξέλιξης των δηλωμένων εργασιών
• Ανάπτυξη της έννοιας «λήμματος» και τρόποι διερεύνησής του
• Άσκηση τριών ομάδων με θέμα τον προσδιορισμό των εννοιών:
1. Θέατρο
2. Θεατρολογία
3. «Αναγκαιότητα» του Θεατρολόγου

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010

Πρώτο μάθημα: 2/3/2010

Διδακτική διαδικασία:
• Διαδικασία επιλογής θεμάτων
• Ανάθεση προπτυχιακών
• Αρχικός σχεδιασμός και δομή της εργασίας

Άσκηση: Οι φοιτητές καλούνται να γράψουν κείμενο 15 γραμμών, στο οποίο να περιγράφουν περιληπτικά τις πρώτες σκέψεις των προπτυχιακών εργασιών τους.

Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

Περιγραφή μαθήματος

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στην μεθοδολογία της θεατρολογικής έρευνας, στην δομή, την σύνταξη των επιστημονικών κειμένων, στην χρήση των βιβλιογραφικών πηγών και αρχείων (διαδίκτυο – βάσεις δεδομένων) Ασχολείται με τα μεθοδολογικά προβλήματα που προκύπτουν από την μελέτη και την τεκμηρίωση της ιστορίας του θεάτρου (θεατρικά προγράμματα – φωτογραφίες αφίσες κλπ.).
Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να ολοκληρώσουν την προπτυχιακή εργασία τους, έκτασης 30 σελίδων.
Η εκπόνηση της εργασίας αποτελεί μία πρώτη προσέγγιση στην έρευνα της Θεατρολογίας και θα πρέπει να καλύπτει τα ενδιαφέροντα των φοιτητών όλων των κατευθύνσεων του τμήματος:
α/Θεατρολογίας,
β/Σκηνοθεσίας – Υποκριτικής,
γ/Σκηνογραφίας-Ενδυματολογίας,
δ/Χορού.
Το μάθημα εκτείνεται στα δυο εξάμηνα του 2ου έτους (Δ΄& Ε΄) και αποτελεί υποχρεωτικό μάθημα όλων των κατευθύνσεων.
Τα θέματα των προπτυχιακών εργασιών αποτελούν ατομικές επιλογές, κατά αποκλειστικότητα, που ο φοιτητής προτείνει και η διδάσκουσα εγκρίνει με βάση τους στόχους του μαθήματος.
Το κάθε θέμα είναι μοναδικό.
Υπάρχουν ομαδικές ερευνητικές εργασίες στις οποίες οι φοιτητές που συμμετέχουν έχουν την ευθύνη, ο καθένας ξεχωριστά για το δικό του ερευνητικό πεδίο, ενώ όλοι μαζί συνθέτουν ένα κοινό θέμα.
Κρίνεται απαραίτητη η παρουσία των φοιτητών στο μάθημα. Ωστόσο η διδάσκουσα επικοινωνεί μαζί τους μέσω διαδικτύου ώστε να επιβλέπει την εξέλιξη των εργασιών. Σε καμία περίπτωση η ολοκλήρωση της προπτυχιακής εργασίας δεν μπορεί να βασιστεί στην «διαδικτυακή συνομιλία» της διδάσκουσας με τους φοιτητές!

Εαρινό Εξάμηνο

Διάρκεια Εξάμηνου 1/3/2010-11/6/2010
Περίοδος εξετάσεων από 14/6/2010-5/7/2010
Ημέρα διδασκαλίας: Τρίτη
Ώρα: 3μ.μ.-6μ.μ.
Αίθουσα: Κεντρικό κτήριο – Ισόγειο
Συγγράμματα:
1/ Άννα Μαυρολέων, Η έρευνα στο Θέατρο-Ζητήματα Μεθοδολογίας, Ι.Σιδέρης, Αθήνα:2010
2/Uberto Eco, Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία, (Come si fa una tesi di laurea), μτφρ- εισαγωγή-επιμέλεια Μαριάννα Κονδύλη, Νήσος, Αθήνα: 2001.
Εξέταση μαθήματος – Ολοκλήρωση: Το μάθημα εκτείνεται σε δυο εξάμηνα. Ωστόσο με την κατάθεση της προπτυχιακής ο φοιτητής κατοχυρώνει το μάθημα, χωρίς άλλη γραπτή εξεταστική διαδικασία. Για τον λόγο αυτό, αλλά και για την ορθότερη διεξαγωγή της διδασκαλίας και της επίβλεψης των προπτυχιακών εργασιών, η διδάσκουσα θα καταγράφει τις παρουσίες των φοιτητών.